משפחתו של נתן אלתרמן תובעת את מקור ראשון

שלמה בן יוסף No Comments on משפחתו של נתן אלתרמן תובעת את מקור ראשון
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משפחתו של המשורר נתן אלתרמן תובעים את העיתון מקור ראשון על שימוש ללא רשות בדמותו של אלתרמן בקמפיין של העיתון.

לפני חודש יצא העיתון בקמפיין תחת הסלוגן: "אם הוא היה כותב היום, זה כנראה היה בעיתון 'מקור ראשון'". בקמפיין השתמשו בדמויות כמו הרמב"ם זיע"א, ולהבדיל אלפי הבדלות, גם הרצל, גולדה מאיר, ש"י עגנון, ונתן אלתרמן.

המשפחה מיוצגת ע"י דרור דוד נחום וד"ר עו"ד זהר קדמון סלע ממשרד נחום, קדמון עורכי דין ,אשר שיגר היום התראה לפני נקיטה בהליכיים משפטיים, בשם משפחת אלתרמן לבכירי העיתון. במכתבו דרש בין היתר הפסקת הפרסומים לאלתר ופיצוי של 600,000 ש"ח.

"ללא רשותם וללא הסכמתם של מרשינו, אין אתם רשאים לעשות שימוש בדמותו ובשמו של המנוח, וודאי שלא להאדרת עיתונכם והרחבת תפוצתו, לא לפרסום והשבחת תדמית עסקיכם ולא לשם השאת הרווחים מהם.

מעשיכם ומחדליכם, אשר רק בחלקם פורטו לעיל, מהווים בין השאר שימוש שלא כדין בדמותו, בשמו ובמוניטין של המנוח, עוולות של הפרת זכות הפרסום של המנוח, עשיית עושר שלא במשפט וכן גזל המוניטין שלו ותדמיתו וחמיסתם לשם עשיית רווחי תדמית והון.

בפרסומים המפרים, פגעתם במוניטין של המנוח וגרמתם להוזלת ערכן המפואר של יצירותיו ומורשתו ובמסחור דמותו הטלתם דופי במורשתו התרבותית הזכה שהפכה נכס צאן ברזל של תרבות העם בישראל, שהפיק ויצר המנוח בעמל רב ובהשקעה אדירה משך כל ימי חייו" נאמר במכתב.

מ"מקור ראשון" נמסר: "נלמד את הטענות במכתב ובמידת הצורך נגיב".



0 תגובות